• Vilken säkerhet kräver företaget av IT-avdelningen…

    IT och säkerhet bör gå hand i hand. Här lägger svenska företag flera miljarder kronor per år för att säkerställa deras integritet och att funktioner skall vara skyddade och fungera korrekt. Det är allt från Brandväggar, Antivirus, Backuper, kryptering till att lägga ut hela driften i molnet eller ta in konsulter för att säkerställa kompetens.

    Det är svårt att hänga med, och veta i vilken nivå man skall lägga sig. Känner du igen dig ? När det gäller IT säkerhet i Sverige, är företag bra på att säkerställa att vi har data kvar, som backuper, vi har säkra servrar och lägger gärna ut miljön i säkra hallar. Dock när det gäller att sprida företagets information är svensken ganska godtrogen! Företag släpper ofta ut all information till sina anställdas telefoner och datorer utan någon nämnvärd kontroll.

    • Men vad händer med datat, när en telefon försvinner, och vad innehöll telefonen?
    • Vad innehåller egentligen de programvaror vi laddar ner och testar?
    • Kan vi lita på  gratis antivirusprogram?

    När 2016 års InfiniTECH gick av stapeln i Nova Park Conference, presenterade de stora säkerhetsleverantörerna hur vi som företagare skall säkra upp oss mot dagens hot. Här diskuterades allt från hur brandväggen kan prata med klienterna, hur vi enkelt krypterar hårddiskar, behövs antivirus på en Iphone, till hur vi säkrar våra lösenord, och hur påverkar social media oss gällande detta…

    För oss är det viktigt att den informationen kommer vidare till Er, kontakta gärna oss här för en presentation!

    Infinigate grundades 1996 och var då den första värdeadderande distributören i Europa som fokuserade enbart på internetbaserade lösningar. Sedan 2002 har Infinigate koncentrerat sig på distribution av IT-säkerhetslösningar för att skydda nätverk, data och applikationer.

    Infinigate fokuserar sitt erbjudande på nytänkande och marknadsledande lösningar som kräver kunskap och expertis. Produktportföljen kompletteras av ett brett serviceerbjudande inom sälj, teknik, marknadsföring och utbildning.

    //Henrik Jansson